ליאן שירותי סיעוד פרטיים

ליאן שירותי סיעוד

שירותי סיעוד עם מחירים אטרקטיביים

הניסיון שלנו הניצחון שלכם!




איך להתמודד עם המאבק נגד הדחף המתמיד למתן שתן

פורסם על ידי יול 23, 2017 ב בלוג | 0 תגובות

בריחת שתן, הידועה גם כשלפוחית פעילה יתר על המידה (OAB), היא למעשה הדחף התכוף והפתאומי למתן שתן ולאחריו התרוקנות לא רצויה של השלפוחית. בריחתן שתן מדחף זה יכולה להתרחק עקב מגוון סיבות, ואנשים אשר חווים תופעה זו צריכים לפעול על מנת לקבל אבחנה וטיפול מתאים למצבם מהרופא האישי.

אתר עזר נאמן המתמחה בפתרונות לבריחת שתן, מביא לכם מספר המלצות כיצד תוכלו להתמודד עם הדחף המתמיד למתן שתן:

מאבק בדחףאיך להתמודד עם המאבק נגד הדחף המתמיד למתן שתן

במקרים מסוימים, דחף לבריחת שתן הופך לבעיה מתמשכת גם לאחר קבלת אבחנה וטיפול. במצב זה, אנשים אשר סובלים מבריחת שתן חייבים להסתכל לתופעה. המאבק בדחף למתן שתן נעשה בדרכים רבות, ביניהן:

    • בצעו תרגילי קיגל – ביצוע תרגילי קיגל יכול לחזק את השרירים ברצפת האגן, ובכך להקל על היכולת להתנגד לדחף למתן שתן. על מנת לבצע תרגילי קיגל, יש לכווץ את השרירים באזור האגן כאילו מנסים לעצור את מתן השתן. לא לכווץ את השרירים בישבן, בבטן או ברגליים בזמן ביצוע התרגילים. מומלץ לבצע תרגיל זה עשר פעמים ברצף, מספר פעמים ביום.
    • התפנו בשרותים בכל הזדמנות – אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע את הדחף למתן שתן, היא לתת שתן לפני שהדחף מתרחש. כאשר נמצאים במקומות ציבוריים ובמקום העבודה, מומלץ לגשת להתפנות בכל הזדמנות. עצרו בשירותים גם כשאינכם מרגישים צורך בכך.

 

  • קבעו התראה להליכה לשירותים – כאשר נשארים נייחים לזמן ממושך, קל מאוד לשכוח ללכת לשירותים. מומלץ להגדיר התראה במכשיר הטלפון ללכת לשרותים על בסיס שעתים שנוח לכם, על מנת להבטיח שזוכרים לגשת לשירותים בתדירות מספיק גבוהה כדי למנוע תאונות.
  • התאמנו וחזקו את השלפוחית – אמנו את השלפוחית שלכם להמתין. ברגל שהגוף מורגל ללכת לשירותים כל שעה בערך, הוסיפו 15 דקות לזמן שבין הפסקות השירותים. לאחר שהגוף מתרגל לשינוי זה, הוסיפו 15 דקות נוספות. הדבר יעזור לחזק את השרירים של שלפוחית השתן.
  • הימנעו משתיית משתנים – אלכוהול וקפאין נחשבים שניהם למשתנים, כלומר משקאות המכילים אלכוהול וקפאין יכולים להגביר את הדחף למתן שתן.
  • הימנעו מאכילת מאכלים שמגרים את השלפוחית –  מזונות חריפים, מזונות המבוססים של עגבניות ושוקולד עשויים לגרות את שלפוחית השתן ולתרום למתן מוגבר של שתן.

 

 

לחיות עם בריחת שתן

בעוד שהטקטיקות שלעיל עשויות להיות יעילות עבור שליטה חלקית בבריחת השתן, אנשים רבים הסובלים מבריחת שתן עדיין חווים מתן שתן לא רצוני מעת לעת. הגנה טובה היא המפתח לחיים עם בריחת שתן. שמירת סט נוסף של בגדים להחלפה בהישג יד יכולה למנוע מבוכה כאשר הדבר קורה בציבור. מכנסים כהים יעילים יותר בהסתרת הרטיבות מאשר מכנסיים בהירים.

לבסוף, שימוש בהלבשה תחתונה נגד בריחת שתן כמו חיתולים למבוגרים או פדים למבוגרים יכולה לסייע לאנשים הסובלים מבריחת שתן לחיות חיים מלאים ונורמליים. לבישת תחתונים חד פעמיים על בסיס יומיומי יכולה לאפשר לאנשים הסובלים מבריחת שתן לשמור על עבודתם, לראות חברים ולצאת החוצה כמו כולם מבלי כל מבוכה.

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


לחיוג מיידי ליועץ